Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       30/30
(#70572) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70571) Válasz Okt 26, 2024
(#70586) sunocske válasza etwg hozzászólására (#70570) Válasz Okt 28, 2024
A General Electric AC4400CW típusában biztosan van, a lap alján a kiegészítő berendezések között szerepel a felsorolásban.
(#70587) etwg válasza sunocske hozzászólására (#70586) Válasz Okt 28, 2024
Hát igen a logika ezt kivánná, hogy valoban van-e WC a mozdonyban azt nem lehet biztosan tudni, illetve azt sem hogy müködik vagy csak a helyet foglalja. Azt hiszem számunkra elég világos mivel jár egy ilyen berendezés a mozdonyon. Azt karban is kell tartani, ahhoz viz is vagy valami hasonlo dolog kell ami eléggé kritikus még akkor is, ha mozdonyokban a motorok éjjel nappal egyfolytában mennek.( azaz elvileg fagymentes lehetne viztartály). A modern vákuumos WCk meg komolyabb infrastrukturát igényelnek ahol a tisztitják a WC-t. A gond hogy ezek a mozdonyok lehet, hogy honapokig nincsenek egy jol feleszerelt mozdonytelepen.
Mint irtam több mint fél évszáda az F7-sekben is elvileg volt WC csak már senki nem emlékszik erre.
(#70597) acszoli hozzászólása Válasz Nov 2, 2024
Na akkor ami rézből van azt ezzel össze lehet ragasztani, barmilyen kicsi is.

PXL_20241101...jpg
 
(#70599) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70597) Válasz Nov 3, 2024
Csak vigyázni kell, mert a réz nagyon jól vezeti a meleget, igy gyorsan felmelegszik amikor lángga, forrasztod hegeszted, s amikor kihűl ősszevissza deformalodik. Em maximum ponthegesztést használok, azt sem sokat meg sajnos a ponthegesztés forraszthatatlanná teszi a rezet, alpakkát.
(#70600) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70599) Válasz Nov 3, 2024
Hát jól vizsgázott eddig. Vettem egy UP Mountain 4-8-2 rezet, természetesen szétesett a tender egyik kerék tartója, pár légvezeték leesve, meg a tehén toló az elején is csak lógott. Szóval elég nagy volt a kár. De ez így most megoldódott ) nyoma sincs semminek, minden tökéletes.

A kis pontban hirtelen láng hegesztés jól működik javításokkor. A forrasztó páka lassan hevíti fel a célterületet, és sajnos sokszor előfordul, hogy amit javítani kell, az a helyére kerül, de minden más mellette leesik. Még akkor is, ha vizes wc papírt ragasztgatok mindenfelé.
(#70609) acszoli hozzászólása Válasz Nov 4, 2024
Ha valakit érdekel, kék dobozos Athearn mozdonyok, kocsik, szinte fillérekért:

https://trainmaster.ch/ZZ-417.htm
(#70631) acszoli hozzászólása Válasz Nov 9, 2024
A Zürich melleti boltból ->

https://trainmaster.ch/ZX-214.htm

Ma voltam bent, a tulaj említette....és nem, én ezért nem kapok semmit, csak jelzem, ha valakit érdekel..., hogy akit érdekel...Van nála sok olcsóbb kategóriás amerikai személy és egyéb vagon, decemberben 5 CHF/per darab áron lesznek, emailt írjatok, vagy hívjátok fel, angolul, németül. Postáz mindenhova.

Van még rengeteg Big Boy is kb. az összes pályaszám (Rivarossi)

Uff
(#70686) diginewl hozzászólása Válasz Nov 18, 2024
Még mindig nagy büszke ámerikai gőjözös kérdés:
A kedves Bácsi hozott még egy gőzöst, ha már kettőt megjavítottam, nézzem meg ezt is.
Ennek csak annyi baja van, hogy nincs elől világítás, és nem megy a füst sem. Amúgy a mozdony rendben van. A füstkapcsoló alul be van kapcsolva - ezt már megnéztem.
Az a kérdésem, hogy a mozdonykasztnit hogyan tudom levenni?
A pirossal jelölt csavart kivettem a dómban. De ettől még nagyon egyben van a kazán, nem akar elválni az alsó részektől.
Hol lehet ez még összerögzítve?
Köszönöm, ha Segítetek.

IMG_0001.jpg
 
(#70687) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70686) Válasz Nov 18, 2024
Azthiszem megvan. A konyhában van a másik rögzítő csavar. Kaptam segítséget.
(#70689) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70687) Válasz Nov 18, 2024
Szétszedtem...

Azthiszem megvan mi a baj, de javítani ezt nem tudom. A füstgenerátort, és a világítást is egy zsugorcsövezett áramkör vezérli. Ha ez be van dugva a mozdonyba, akkor folyamatosan eszik kb 300mA-t, amitől meglelhetősen meleggé, inkább forróvá válik (a füstgenerátor nincs rádugva a másik oldalon). Itt valami zárlatba ment, ennek az alkatrésznek a cseréjét gondolom csak Ámerikában tudnák megoldani.

20241118_182...jpg
 
(#70690) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70689) Válasz Nov 18, 2024
Azt hagyd is...nekem is volt ilyen, azt mondjuk visszaküldtem..de egyszerűen nincs arra ott szükség, ha meg tudod oldani, akár fixre kötve is, akkor a világítás működjön, a füstölő meg kuka.
(#70698) acszoli hozzászólása Válasz Nov 19, 2024
Egy kis plasztik átalakítás...a KATO model kicsit feltuningolódik

PXL_20241115...jpg

PXL_20241115...jpg

PXL_20241115...jpg
 
(#70699) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70698) Válasz Nov 20, 2024
KATO-t tuningolni?
Nekem van egy BNSF SD40-2 gépem, de valahogy nincsen ingerenciám azon változtatni.
(#70700) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70699) Válasz Nov 20, 2024
Miért fura, a modell alap jó, de eléggé elnagyoltak a korlátok, részletek, és elég általános bőr van rájuk húzva, nem hogy nem pályaszám prototipikus, de nem is vasúttársaság pontos. Az RS2 nagy kedvencem, és ezért ki is kell, hogy nézzen valahogy!
(#70701) acszoli hozzászólása Válasz Nov 20, 2024
Erre lettek gépház ajtó kilincsek, szélfogó a kabin ablakokra, napellenző, könyöklő, nyitott állapotú fülke ajtó, elől hátul marker light-ok, számtáblák, új korlátok, kapaszkodók, új kézifék kerék, automata vonat megállító berendezés, áttört ventillátor nyílás, ventillátorral, forgóváz lánc.
Új pályaszám, a szállításkori állapotnak megfelelően.

Hang dekóder, fülke világítással.

Asszem ennyi DD
(#70702) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70701) Válasz Nov 20, 2024
Külső megjelenésen javítasz, az "Frizírozás"

Ha motorháztető alatt az a "Tuningolás".
Azért kérdeztem, hogy mit javítasz az erőátvitelen?
(#70703) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70700) Válasz Nov 20, 2024
A KATO sem már az mint 30-40 éve volt. Akkor még voltak korszakalkoto megoldásai, ma már eléggé középosztály H0-ban] az N méretben meg talán még az sem ősszehasonlitva egy olcsobb Tomitec/Tomix modellel. Igaz, hogy N méretben még kétségesebbek a különbözö kiegészitések amit a modellezőnek magának kellene felraknia a kész modellre. ( egy mezei motorvonatra kb 25 darab van hozzácsomagolva egy Tomix modellhez). A Kato sokkal inkább a japán vasutak nagysebességű modelljeire koncentrál ( ahova alig kell kiegészitő - mert az eredetin sincs semmi).
Ami ujdonság a Katonál. Sok kissorozatu modellgyártonak szállit alapmechanizmust N es H0 méretben. ( van akinek publikus beszállitoja - pl PECO, másoknak meg névtelenül szállit).
(#70704) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70702) Válasz Nov 20, 2024
Na jó


A 4-kerekűektől átvett optikai tuning jó lesz?
(#70705) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70704) Válasz Nov 20, 2024


Mehanótól van a BNSF SD40 3707 gépe. /fogjuk rá, hogy az ... na/
egyszer szerencsém volt és Börzén fél órát válogathattam kerekeket.
Összejött 6db normális, kerek, nem kacsázó kerék.
Vettem egy ép M. alvázat és Athearn SD korlát készletet.
Levagdostam az eredet Mehano korlátot nagyon óvatosan.
Felraktam rá az Athearn korlátot. Hülyén nézett ki nagyon.
Nagyon más volt az összbenyomás, mint a Youtube videókon. Sikerűlt utólag hozzá venni BNSF kasztnit. Visszaépítettem az eredeti gyári Mehano korlátokat. Elajándékoztam egy kisgyereknek aki mint egy kincsre úgy vigyázz rá plexi doboz alatt.
(#70706) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70705) Válasz Nov 20, 2024
Ez maga az "ÚT" amit végéig jártál
(#71335) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70689) Válasz Feb 24, 2025
Ezért érdemes ez a műsört csinálni Topiktársak:
Az amerikai gőjzösök javítása után ezt a levelet kaptam a kedves idős bácsitól:
Idézet:
„Köszönöm a segítséget, a javításokkal meghozta a kedvem a vasutazáshoz.”

Köszönöm az itteni segítségeket is!
(#71336) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71335) Válasz Feb 24, 2025
Gratula
(#71345) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71335) Válasz Csü, 19:25
Hallom a haveroktol, hogy gondok vannak a BLI fogaskerekeivel. Tipikus hiba a korábbi ázsiai modellekkel ahol azt a vacak fehér anyagot használtak a fogaskerekekhez. Egyszerüen törnek, föleg ha gumigyürüs kereken vannak. Sokan azt hiszik, hogy a nagy malletek hosszu vonatokat huzhatnak.
Nem tudom ma hogyan vannak gyártva, de ami hozzám került az sima agymenés. A tengelyeket nem lehet kiszerelni a keretböl mert ugy préselték össze átszurva a keret csapágylyukain. Speciális szerszámot kellett késziteni, hogy a tengelyröl lehuzzuk a kerekeket majd ki kell nyomni a tengelyt a dupla fogaskerékböl.
Szerencsére volt passzolo fogaskerék, de jo 2 orát dolgoztunk a mozdonyon. Itt is csak bebizonyosodott, hogy a tapadogyürük könnyen kinyirhatnak ilyen mozdonyokat. Egyszerūen figyelembe kell venni, hogy a modellmotorok elég erösek és egy nehéz mozdony hosszabb vonattal nem fogja elforgatni a sineken a kerekeket, ami vagy a motort nyirja ki vagy az áttételt.
(#71346) etwg hozzászólása Válasz Szo, 0:06
Ha minden igaz Märklin/Trix is osszehozott D tipusu Shayt ( azaz 4 hajtott forgováz). Természetesen az egész fémböl készült, ellentétben a Bachmann immár vagy 25 éves Shayáhiz képest.
(#71347) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71346) Válasz Szo, 17:18
Szép ára is van neki!
Trix Shay
(#71348) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71347) Válasz Szo, 17:32
Hát igen a Bachmann 20 éve szintén mondott egy több mint hasra vert árat (ha jol emlekszem $320 ) azután egy on-line shopbol 140 dollárèrt jött postávál együtt.
De hát ez ma sincs másképp.
(#71349) etwg válasza etwg hozzászólására (#71348) Válasz Szo, 21:33
Persze ebben ott hang is meg a füstölgö, ami ennél a cégnél általában ennyi.
(#71350) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71349) Válasz Szo, 22:48
Pont ma láttam a modellt a mannheimi kiállításon. Szép szép. Még lehet be is szerzek egyet. A füstölgő meg szokásos Märklin undormány, az nem kell bele. A hozzávaló kocsik viszont elég gagyikának néztek ki. Az a fröccsöntött fa rajtuk meg messziről ronda.

Kiállítottak egy Märklin LGB Shay-t is. Na az csodaszép volt. 4000-ért... euró
(#71351) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71350) Válasz 2:44
Igy van a kocsik kimondottan rosszak hozzá. A videoban is feltünt. Az ilyen mozdonyok un log cart huztak, ami 2 alváz rajtuk egy hosszu fém közép gerenda a királycsapoknál meg 2 kereszttarto amire a fát rakták..
Itt a képen egy primitiv modell ( nem is nagyon szép de most nagy hirtelen csak ezt találtam) , voltak olyanok is amiket meglehetett hosszabbitani. A hosszgerenda teleszkop szerūen lett kialakitva.
Konkrétan ennél a Shaynál az a gond, hogy ekkora gép nem volt, ahogy normál nyomtávu, sem volt sok. A normál nyomtávu néhány Shayt nem ezért vették, mert elmegy még a „földuton“ is, hanem azért mert az irányváltás igen gyors a hatalmas teljesitmény ellenére is.
Valahol olvastam egy versenyröl összehasonlitva egy ugyanilyen teljesitményü hagyományos gözmozdonnyal ahol a Shay utcahosszal verte a 6 tengelyes hagyomályos mozdonyt.
A Shayeken a kulisszakö mozgato rudazata kicsi és könnyü igy akár egy kézzel is mozgathato. Igy a tolato szolgálatban a rendezö pályaudvarokon sokkal hatékonyabbnak tünt, mint a hagyományos mozdony még a nagyon kis sebessége ellenére is ( alig 30 km/h). Sajnos ez a gyorsulo forgalom miatt lett a vesztje is, mert egyre nagyobbak lettek a pályaudvarok is hiába a hatalmas vonoerö, ha csigalassusággal mozgatták a rendezett vagonokat.
Viszont ilyen helyen meg bármilyen vagon is elöfordulhatott a mozdony mögött. Ez lesz a Märklin modell vesztje is. Nagyon szerencsétlen az eredeti kiválasztása. Az erdei vasutakon ekkora mozdony nem volt.

A 2767 legyártott mozdonybol csak 20 volt ilyen méretü. Q

IMG_7778.jpeg
 
Lapozás       30/30
Frissek
  2025. Márc, 09. Vas
22:08:23
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés