|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#71130) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71129)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2025 |
|
Tavalyi év beszámoloja. Maradt még az Arriván kivül vagy 599 pénzzabálo cegecske. |
(#71136) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2025 |
|
Na ez kinek lehetett a világmegváltó ötlete.
Egy vonatban két display és még véletlenül sem ugyanazt mutatja. Amikor fényképeztem éppen Csornán voltunk ami egyik displayen sem látszik. |
|
(#71137) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#71136)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2025 |
|
A messzebbi képen az idő 22:21, a közelebbin 16:20. Ahonnan fényképeztél, valószínűleg még korább volt. Miért ne lehettél volna éppen Csornán?
Tehát ez egy időutazó vonat! |
(#71140) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#71137)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2025 |
|
Amikor a képet beraktam már elhagytuk Csornát - azt is csak a peronon vettem észre a sötétben, mert az internet sem ment.
De nem az a baj, hanem az, hogy a 2 ( illteve 4 mert a mäsik oldal is mást mutatott ) nem azt mutatja amit kellene és az állomásokat sem irta ki. A Sopront mutato szinte percenként változott, de mindig rosszat mutatott de legalább az ora stimmelt. A másikon az sem. |
(#71144) diginewl válasza etwg hozzászólására (#71136)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
A kép egyértelmű jelen annak, hogy a GYESEV meglépte a téridő, és szerelvényugrást! (a járatszám is különbözik)
Még nem publikus, ezért nem tudnak az emberek róla...
Amúgy, pont Te írtad valahol, hogy ezek a "modern" tájékoztatók, mind önállóan kapcsolódnak mindenféle hálózathoz, nincsenek összekötve egymással... hát így lehet hogy az egyik ezt, a másik azt mutatja
|
(#71149) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71144)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
Hát igen csak azt nem értem, hogy legalább egy vonatban miért nem ugyanazt a jelet kapja valamennyi kijelzö mert akkor nem fordulhatna elö ilyen hiba. Egy központi egység állitaná össze a tartalmat és küldené minden kijelzöre. De ugy látszik ez tul bonyolult. Jobb az ilyen megtévesztés minden kijelzö mást mutat, azután az utas dobjon fel egy érmét melyik jár közelebb a valosághoz. |
(#71150) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
A minap panaszkodtam japán kollégáknak, hogy milyen gondjaim vannak a filmek feldolgozásával. Sok uton valamelyik kamera lefilmezte az egész peront, de nem látott egyetlen táblát sem melyik állomás nevével. Ez ott nem szokás. Illetve vannak nagyon kis táblák rossz helyen, söt néha a perontetöt tarto oszlopokon van a felirat vertikálisan japánul. Egy extra applikáciot kellett a tabletre telepiteni amivel el tudom olvasni hol is vagyunk. Az angol felirat csak azokon a kis táblákon jelenik meg valahol jol eldugva a perontetö zugaiban.
Benn a vonatban bömböl a bemondo japánul jobb esetben még angolul is, és mondja az állomás nevét, de sajnos sokszor a bemondásbol az sem derül ki melyik a japán szöveg meg melyik az angol. A vagonban vannak kijelzök igy ott esetleg megvan az állomás neve, de ha sokan vannak, akkor nem mindig jut az ember olyan helyhez ahonnan látja is. Csornán is ez volt a helyzet. Az állomásépületen levö nagy feliratot nem láttunk, mert ott állt egy tehervonat, a peronon meg egy oszlopon volt egy kb 10x30 cm-es elgörbitett tábla CSORNA felirattal, de a vonatban semmi nem utalt erre.. |
(#71153) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71150)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
A hanyatló nyugat, ugye
Azért mekkora hiba már, hogy valami össze keveredett, és másfajta infók voltak a kijelzőn...
Manapság már bármelyik telefonon van helymeghatározás és valamilyen alaptérkép, azért ne legyünk már ennyire elveszettek, még Japánban sem. |
(#71154) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71153)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
Ugyan ugyan. Miért kellene egy ilyen alapinformaciot a telefonon keresni? Ráadásul ugye ahhoz menni kellene az internetnek is.
Ugy beszélsz mintha a telefon valamilyen kötelezö eszköz lenne ahhoz, hogy vonatra szállj. Inkább neked kellene elgondolkodnod hova is vezethet ilyen elmélet.
Ráadásul ott volt a vonaton a kalauz is, aki csak az utasoktol tudta meg, hogy hülyesèget mutatnak a képernyök és talán az ö feladata lenne bemondani tök sötétben a következö megállot.
Nincs a telefonomon vasuti app, mert otthon még egy napra szolo menetrendet sem tudtam megtalálni, csak a következö vonatot meg az ahhoz tartozo jegyváltást ami engem nem érint. Ettöl még a google is intelligensebb.
Ilyen appal töröljék ki a feneküket az alkotoik. |
(#71155) acszoli válasza Gabi hozzászólására (#71153)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2025 |
|
Igazad van, az összes minden állomást, meg ilyeneket be kell zárni a francba, hiszen ott a telefon, azon veszel jegyet, azon nézed jön e a vonat...és nem is mondtam hülyeséget... legalábbis itt a nyugaton így van...és működik! Meg a kijelző is, ezért nem kell púpos hátú zombinak lennem a vonaton az örömlapocskámat bámulva. |
(#71156) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71155)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Tudod jo 25-27 éve amikor elindult ez a GSM agymenés ( én is abbol éltem) hullára röhögtem magam egy nemzetközi kongresszuson amikor az egyik ( ma már eltünt ) operátor bejelentette, hogy Ausztriában már 20millio elöfizetöje van ( akkor 8 millio lakosu országban és akkor voltak az elsö Nokia, Sony és Ericcson telefonok amiböl összen 2,2 millio darabot adtak el).
Ennek ellenére ma sem tartom elfogadhatónak, hogy egy utasnak a jegyen kivül bármi más kelljen ahhoz, hogy elfogadhatoan tudjon utazni azaz a vasut teljesitse a szerzödéses kötelességét,,föleg akkor ha ennek semmi akadälya nincs.
A kijelzö nem elöirás, de az igen, hogy az utas tudja hol áll meg a vonat, hol kell esetleg kiszállnia. S ahogy a minap irtam a fejlett nyugaton is elég nagy gondok vannak és nem ritka, hogy egy járaton müszaki hiba , meg a tehetlenség miatt emberek tucatjai szállnak ki rossz állomáson. Ezért sok helyen az állomási hangosbemondo is bemondja az állomás nevét.
Apropos. A GySEV vonaton a hangosbemondo tökéletesen müködött, mert Györben valaki szépen elmondta hova megy vonat meg mikor érkezik meg Sopronba, de utánna már egy mukkot sem hallottunk Sopronig, ahol bejelentette a végállomást. Márpedig a vonaton még feltételes megállok is vannak és azok koromsötétben egyáltalán nem láthatok..
|
(#71157) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Anno, az egyszeri utas fogta a menetrendet, a felszállási ponttól megszámolta hányadik megállóba kell leszállnia, majd pedig ezt abszolválta... Tudom 21. századi hópihéknek nem feltétlenül fog ez menni... |
(#71158) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71157)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Csak ugye ahhoz kellett volna egy menetrend amit sajnos nem sikerült megtalálnom az indulás elött. Nekem az uton már nem kellett mert Sopronbol Györbe mentem meg vissza, de az ut elött jo lett volna amit sajnos sem a MAV sem a GYSEV honlapja nem köpött ki akár hányszor kattintottam a MENETREND feliratra.
A google meg ugye ezt 3 kattintásra lehozza ( sajnos a személyvonatok még nincsenek ott).
Szoval elég felesleges magyarázni a bizonyitványt. |
|
(#71160) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Annyira azért nem bonyolulgt beírni a gugliba, hogy MÁV 2025 menetrend. Ha ezt valaki megteszi, már le is töltheti PDF-ben, vagy kinyomtathatja a neki kellő oldalakat. Ne ragadjunk már meg a barlangrajzok korában... |
(#71161) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71158)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Itt megtalálod a menetrendet, egy egyszerű google kereséssel. Sajnos a hiba megint a készülék és a szék között lesz. |
(#71162) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71154)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
A ilyen és ehhez hasonló posztokkal csak saját magad nevetteted ki.
Próbálod utólag belemagyarázni, de senki sem említett bármilyen vasúti appot, hogy használnod kellene, maximum csak a fejedet és az amúgy is rendelkezésre álló eszközöket.
Gondolom a képet sem a Lumiére fivérek hívták neked elő, tehát a kezedben egy telefon volt, amivel fényképeztél. Nos, mint írtam, bármelyik készülékvonalat nézed, mindegyiken van saját helymeghatározás és egy alap térkép. Ismétlem, nem kell semmilyen app, csak ami alapból megtalálható gyárilag és lám, tudod hol vagy. Három vagy négy kattintás. Senki sem mondta, hogy kötelező eszköz a telefon, egy lehetőség lett volna az adott problémádra. Amúgy csak volt a vonaton valaki, akinek ez eszébe jutott, tőle is megkérdezhetted volna. Vagy csak a nyugdíjasklub utazott?
Ja, igen, internet kell hozzá, de azért nem hinném, hogy saját az nincs. Ja, hogy a vonaton kellene menni a netnek? Nem mondod, az se ment? Stekkerek mentek? Tölteni tudtad a fotoapparátot?
Ja, igen, a saját netet be kell kapcsolni. Hát aki a mai világban ki-be kapcsolgatja az internetet... Több kérdésem nincs.
Remélem a kalauzt utasítottad a feladata elvégzésére, a leszállási helyen pedig a forgalmi irodában panaszt tettél.
Szerintem, ha kinéztél az ablakon, bár sötét volt, kint is, nem dinoszauroszokat vagy ágyazatkövet pattintgató ősembereket láttál volna és a szerelvényt sem gőzmozdony húzta. Régen milyen display volt, azt mégis közlekedtek az emberek...
Itt nem mi bizonygatjuk a bizonyítványunk, hanem te folyamatosan, hogy mit és miért nem lehet úgy, ahogy lehetne, de mégse. Vannak akik az adott problémát meg tudják oldani és a világuk halad tovább, vannak akik nem és minden rossz.
|
(#71163) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71158)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Bár sejthetőleg nálad ez sem fog müködni, de erre például még a régi elvira is alkalmas. Bővebben: Link
Ha a vonatszámra kattintasz, az állomásokat és időpontokat is mutatja.
Bővebben: Link
Figyelem, ehhez is internetet kell bekapcsolni. Hidd el csodálatos dolog, ott van a kezedben, használd bátran. Szóval vannak megoldások bőven.
(Felénk Sopront Sopronnak hívják, tudod, volt egy szavazás.) |
(#71164) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71163)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Még egyszer én egy mezei utas vagyok. Engem nem érdekelnek a vonatszámok csupán az, hogy mikor indul meg meg mikor jön vissza egy vonat. És azt elöre és áttekinthetöen ahogy valamikor a nyomtatott menetrendben volt. Nekem meg kellett szervezni az autot az elhozatalhoz stb.
Azaz untig elég lenne nagyobb büvészkedés nélkül, ha a menetrendre kattintok akkor megjelenik mondjuk a délelötti vonatok listája esetleg az idö megadásával a délutániak. Ott lehet majd kattintani a vonatszámra több informácioért de az applikácio a jegyeladással van elfoglalva.
Érdekes ilyesmit még a google is tud és az ÖBB is minden keresgélés nélkül.
Itt egy példa Bécsujhelyröl Sopronba.
Valamikor valoban az elvira is tudta, de azt hallottam, hogy az már nem müködik, igy ott nem is kerestem.
És megint nem azzal kellene neked sem foglalkoznod, ( nálam konkrétan táblagép volt ami tökéletesn müködött délelötti vonaton - igaz ott a kijelzök is müködtek) , a delutánin már csak a Railnet ment , de internet nem), hogy mi van az utas zsebében, hanem azzal, hogy pl mire van a vonatokon a hangosbemondo, föleg olyan esetben, amikor tudják, hogy nem müködik a kijelzö stb. És már mondtam engem nem érintett, hogy nem megy a kijelzö hiszen végállomásrol végállomásra mentem, de vagy egy tucat ember, köztük sok öregebb is, bámészkodott meg kérdezösködött hol is van a vonat a sötetben . |
|
(#71165) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71162)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Kedves Gabi miért gondolod, hogy az utasnak kötelezö telefonjának lennie, meg ilyen meg olyan appnak ( mert érdekes modon már minden vonathoz extra app kell ) ami ellátja informácioval.
Nevetséges vagy te, amikor ájuldoztok, hogy milyen szuper vonatokon lehet végre utazni és még a legprimitivebb feladatot sem tudják megoldani, amikor ez vagy az nem müködik, de ott van a tartalék, amit nem használnak.
Az összel Japánban kěpzeld el több mint 5000 km utaztam vonattal, ahol egy kukkot sem tudtam japánul a telefon sem müködött, mert csak a szállodákban van WiFi a roaming dij meg elég vaskos lett volna. A vett eSIMet sem tudták beüzemelni a boltban, ami legalább az adatkommunikáciot lehetövé tette volna az utcán is. ( telefonon).
Érdekes ott többnyire mentek a kijelzök ( meg az 50 éves vonatokon is) , a személyzet meg mondta az állomások nevét is, söt a peronon is volt mindig vasutas mikrofonnal aki azonnal tudott utasitást adni a hangosbemondoba. Szoval meg lehet mindent oldani, csak nem magyarázni kellene a bizonyitványt, mint amit te és kollegáid müveltek és kioktatni másokat hogyan kell Magyarországon utazni meg milyen kütyüt és milyen appal kell magaddal cipelned egy sima utazäshoz.
A kalauznak az elöttem ülö srác szolt talán kétszer, tudomásul vette, de nem történt semmi.
Én nem vesztem el és nem álltam csomaggal az egyik meg a másik megállo elött az ajtonál, de mások igen.
Ugy, hogy legközelebb ezen honfitársaidat oktasd ki s ne engem, aki csak a témát hozta ide. |
(#71166) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71165)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Senki nem írta hogy kötelező, de azért az elvárható hogy az utas tájékozodjon utazás előtt. Nem egy nagy etwas egy menetrendet értelmezni, főleg hogyha még az ember valamilyen szinten vasútbarát.
Az hogy japánban mi van azt hagyjuk, érdekes népség amennyit én tapasztaltam belőlük. Buszozást tudok náluk ajánlani, az megmutatja hogy milyenek is... |
(#71167) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#71160)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Igy van nem bonyolult, csak megint azzal van baj, hogy olyan „intelligensen“ van megcsinálva a GySEV honlapja ( ahonnan kiindultam), hogy ha külföldröl hivod le az oldalt az átirányit valahova máshova a raaberbahn.at-ra ( ezt ti ki sem tudjátok otthon probálni ).
Szoval a jo kereséshez kellenek a varázsszavak, amik ezt az átirányitást kikerülik.
És még véletlenül sem egyforma a GySEV hazai meg a külföldi oldala. Ennyi.
És valoban ha a googliba a menetrendet irom be, akkor azonnal oda visz ahova kell , akkor miért nincs ez a link a vasutak fö oldalain?
Ott van egy menetrend gomb, de az nem azt az oldalt nyitja meg amit a googli.
Lehet, hogy ilyen csapások viszik el az emberek kedvét a modern eszközök használatátol. Az ilyesmi müködhet ha naponta használod, de aligha okoz sikerélményt ha évente egyszer kell valamit keresned.
|
(#71168) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71166)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Tájékozodik, felszáll, a jo vonatra, de azt honnan tudja, hogy ott ez meg az nem müködik és az ujjain kezdje el számolni az állomásokat. Ráadásul ott van a vonaton a kalauz meg a mozdonyvezetö meg a hangosbemondo. Ök talán tudják, hogy mi nem müködik és mi lenne a teendö.
Igen régen is utaztunk, de akkor elöre tudtuk, hogy nincs sem kijelzö sem hangosbemondo, igaz volt menetrend ( még olyan is ami csak az adott vonalra szolt), igy természetesen figyeltünk. Meg akkor, ha más nem is, a megállokban voltak kivilágitott táblák az állomások nevével. Ma már ez sem divat mindenhol. ( s most nem a magyar vasutakrol beszélek). |
(#71169) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71164)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Sajnálom, hogy számodra nehezen megy a dolgok értelmezése. Posztod arra utal ismét, hogy a két linket meg sem nyitottad, azt sem láttad mi történik, megint csak folytatod a butaságot. Eleve kétféle problémáról kezdesz el beszélni. Az alapfelvetésed a displayos hibáról szólt, most meg már teljesen másról próbálsz beszélni.
Az első linkem pont ezt mutatta meg, hogy a régi elvirába beütöd az induló és érkező állomás neveit (illetve a gépelés folyamán a gyengébbek kedvéért fel is ajánlja a szóba jöhető állomásneveket), és lőn csodálatosság, láthatod az általad pont kért adatokat. Nem tudom mit kell ezen ennyit rugózni, de én ráérek, rághatjuk még a gittet egy jó ideig.
Ja, képzeld, van egy olyan is, hogy menetrendek.hu
Pont azt tudja, amit szerettél volna.
A problémát te vetetted fel, hogy te nem tudtad hol vagy. Persze most már az öregemberek nem tudták hol is vannak. Gondolom táblagéppel a kezedben, internettel felvértezve segítőkészen végig jártál köztük... |
(#71170) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71165)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Már párszor leírtam, de a kedvedért megteszem újra: Senki nem mondta, én sem, hogy bármi kötelező. Idézd kérlek, hol írtam ilyet. Nem fog menni, de sebaj.
Nem kell se app, se telefon, semmi. Ész kellene, nem a nyavajgás állandóan. Egy volt itt a baj, áttévedtél idegenbe, azt rögtön ez lett.
Ájuldozni sem szoktunk, de mondjad csak, hagy nevessünk.
A legprimitivebb feladatot pont te nem tudtad megoldani, de sebaj, még büszkén hirdeted is, mint nagy vasúti tótumfaktum. Egy szimpla vonat indulást nem tudtál megnézni... Aztán a kijelzők...
Többfajta megoldást kaptál, semmi sem jó, mint ahogy előre is jeleztem, hogy így lesz. A szó, amit keresel: köszönöm.
Egyet felejtesz el, amit leírsz, elolvassuk és még emlékszünk is rá, bármennyire is próbálsz hülyének nézni utána.
Ki a francot érdekel a japáni utazásod? Arról is összevissza írsz, egyszer van net, egyszer nincs net.
Képzeld el, nekem is volt kint kollégám, mezei, gyarló emberek, nem vasútmágusok és teljesen jól elvoltak, nem panaszkodtak, hanem élvezték. |
(#71173) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71170)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2025 |
|
Bocs senki itt nem nyavajog csak te osztod az észt. Csupán arrol van szo, hogy két ember a vonaton nem azt tette a amiért fizetik. Senki nem nyavajgot a vonaton sem, csak leirtam a helyztet, te meg ezt nyavajgásnak vetted.
Ezzel befejeztem a témát. |
(#71184) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Egy kis szorakozás. Mi is van a képen? Az adott vonalon rengeteg ilyen valami van.
|
|
(#71185) klimas válasza etwg hozzászólására (#71184)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Beállnak a mozdonyvezetők hűsölni kicsit |
(#71186) etwg válasza klimas hozzászólására (#71185)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
A környék nem éppen a kánikuláról hires. |
(#71187) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#71184)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
1. A COVID miatt kialakított fertőtlenítő hely. A vonat átmegy, ez meg közben jól telespricceli fertőtlenítővel.
2. Sugárszennyeződés-mentesítés. Kb. mint az előbbi, csak itt bőséges, tiszta folyóvízzel történik. Az "adott vonal" mondjuk Csernobil vagy Fukushima környékén halad.
Megjegyzés: Mindkét esetben ajánlott az ablakok csukva tartása... Ellenkező esetben az utasok is részesülnek a vízből. A kaput megelőző állomáson (ha van a vonaton utastájékoztató rendszer, akkor azon is) többször elhangzik a figyelmeztetés: "Kérjük, saját érdekében csukja be az ablakot és erre figyelmeztesse utastársait is! A nyitva hagyott ablakok következményeiből eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk!"
3. Portalanítás. Nem vízzel, hanem levegővel fújják körbe a vonatot. Ebben az esetben az "adott vonal" sivatagon vezet át.
4. Így akadályozzák meg a potyautasok hosszabb távú utazását. Csak olyan állomások között tudnak potyázni, ahol nincs ilyen kapu kiépítve. Ezesetben a tippem az "adott vonal"-ra mondjuk India, Pakisztán és környéke.
5. Az "adott vonal" teljesen sík vidéken halad, és hogy az utazók ne maradjanak ki az alagút élményéből ilyeneket helyeznek el véletlenszerűen az állomások között. (L.: mellékelt kép)
6. Az "adott vonal" sík vidékről hegyvidékre halad át, és ezzel készítik fel (kondicionálják) az utasokat a következő hosszabb alagútra. Ez elég hosszú ahhoz, hogy észrevegyék és ne ijedjenek meg a következő sötét szakasztól, vagy kapcsolják fel a világítást. (Modernebb vonat esetében a mozdonyvezetőnek szól, hogy kapcsolja fel az egész szerelvényen a világítást.)
7. Szabályos űrszelvény betartásának ellenőrzése. Ha elakad a vonat a kapuban, akkor szabálytalan a mérete, valami kilóg a megengedett területről. Az "adott vonal"-on haladó tehervonatokat rendszerint olyan munkások rakodják meg, akik gyakran hágják át az előírásokat.
8. Az "adott vonal" keresztezi a vándormadarak vonulási útját, és ezzel védik a vonatokat, hogy az átrepülő madarak ne "tiszteljék meg" azt a levegőből. |
|
(#71188) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#71187)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Valoban nem messze van Fukushimátol a hely. De ahhoz abszolut semmi köze nincs. Sokkal egyszerübb a feladat és még energia sem kell igen hozzá ( nem ugy mint mifelénk).
Az adott vonal a tengerpart közelében van, és egy állomáson több ilyen is elöfordulhat. Siknak valoban sik a vidék, de annak nincs jelentösége. A müalagut valamivel hosszabb mint egy két kocsis szerelvény ( de abban sincs összefüggés). |
(#71189) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#71188)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Cunami-védelem? Ahhoz túl gyenge a szerkezete...
Vagy csak a kitérőt védi a sós víztől / párától a korrózió csökkentése céljából? |
(#71190) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#71189)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Már közeledsz, de még valami nem stimmel. |
(#71191) diginewl válasza etwg hozzászólására (#71184)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
Váltóvédő? (mármint fizikai értelemben - hótól, esőtől, portól) |
(#71192) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71191)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2025 |
|
|
(#71202) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2025 |
|
Elég legyen a kötekedésből! |
(#71203) klimas válasza Frankye hozzászólására (#71202)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2025 |
|
Ámen de ez legyen igaz mindenkire! |
(#71204) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2025 |
|
Egy másik érdekesség a japán hegyekböl. A nyugati parton komoly hegyek vannak direkt a vizparton igy a vasutvonalat be kellett vinni alagutba ( az uj Shinkansen meg az autopálya a parttal párhuzamos hidon megy).
A vasut mellett illetve a hegyekben több település volt ( kb 100 éves a történet) és mindenki élvezni akarta a vasut elönyeit és megállot követelt. Komoly viták után egy állomást épitettek az alagutba. Ezután egy ujabb vita keletkezett mi legyen a neve. Az egyik szomszédos nagyobb település nevét elvetették mert annak a vasuttársaságnak már volt egy ilyen nevü állomása. Igy a meg nyakatekertebb nevet kapta: Tsutsuishi.
Sajnos a hegyek a környéken nem tul stabilak igy az alagut szinte rendszeresen bedölt, vagy a földcsuszamlás, vagy a földrengés vagy a viz tette használhatatlanná, pedig a környékbeli halászok nem ritkán hosszu sorba álltak, hogy feladják a vonatra a friss fogást.
1963 megszületett a döntés, hogy a vonalon kiépitik a másik vágányt amihez egy uj alagutat kellett furni is és az állomást bezárják.
A nép keményen tiltakozott igy az uj alagutban is megépitették 1965ben az állomást és 5 vasutas teljesitett ott szolgálatot a jegyeladástol kezdve a halak meg egyebek szállitásáig valamint forgalmista feladatokat láttak el a föld alatt.
1987-ben privatizálták a vasutat es a JRWest vette át a földalatti állomást is. A csomagszállitást megszüntették, de a napi átlagos több min 20 utas miatt továbbra is 5 vasutas intézte az ügyeket a föld alatt.
2015 májusában elkészült az uj Shinkansen vonal igy ujra tolajdonosváltás következett be és azota a Echigo Tokimeki Railway bonyolitja le a forgalmat.
2019ben elöször csökkent az utasszám napi 20 alá, igy megszüntették a szolgálatot a föld alatt, de a személyvonatok továbbra is megállnak a vasuti metroban. |
(#71205) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2025 |
|
|
|
(#71206) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71204)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2025 |
|
Japáni érdekességek, Tsutsuishi állomás:
Az állomás két egymással szemben lévő oldalperonból áll, amelyek a 11353 méter hosszú Kubiki-alagút belsejében helyezkednek el, 40 méterrel a föld alatt, és 290 lépcsőn keresztül kapcsolódik a bejárati kapuhoz. Csak lépcsőház van, lift és mozgólépcső nélkül. Az elhaladó vonatok által keltett légnyomás miatt a peronra való bejutás korlátozott, a védett váróterem nehézfém ajtókkal védi az utasokat a tájfunszerű széltől.
Forrás: az internet |
|
(#71207) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71205)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2025 |
|
Elolvasnám, ha olvasható lenne... |
(#71208) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71207)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2025 |
|
Ajánlok egy jo szemorvost. Addigg itt a szöveg.
“Train passing through” |
(#71214) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71206)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2025 |
|
Itt van egy filmecske. Kb a közepén megy át a vonat a Kubiki alaguton söt egy utas el is hagyja a nevezett állomáson a vonatot .
Toyama Niigata vasut |
(#71215) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2025 |
|
Ne kelljen már még egyszer Rátok szólnom! |
(#71216) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71205)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2025 |
|
Sprechen sie Ingles?
Amúgy még mobilon is el tudtam olvasni a fotón a lényeget;)
|
(#71217) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2025 |
|
Japán...mennyire légkondis népség a japán? Vonatokon fúj mindenhonnan? Túl hideg, túl meleg van?
Főleg a modern európai vonatok számomra elég elviselhetetlenek a rossz levegő keringése/ergonomikus tervezése okán. Persze biztos vannak sokan akik ezt szeretik. Hollandiában pl.nagykabatos volt a vonat télen is, Svájcban meg szétfűtenek. Német osztrák vonatokon tornádó van. Amerikában meglepően jó volt a Coastal Starlight például.
|
(#71218) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71217)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2025 |
|
Alulhütve nem volt egyik vonat sem (5000 km-t vonatoztunk). A szállodák inkább de ott ki lehetett kapcsolni). A Shinkansenben meg az express vonatokban kellemes volt a levegö. A városi villanyvonatokban sem volt komolyabb gond, igaz azok 3-5 percenként megállnak és a sok széles ajto kinyilik igy nem tul sok értelme lenne a légkondicionálásnak. Igaz mi novemberben voltunk amikor nem volt tul meleg meg hideg sem. A dieselvonatokban láttunk Ázsiában divatos ventillátorokat a plafonon, de amikor utaztunk egyik sem müködött. A nosztalgia (turista) vonatokban láthatóan utolag beépitett klimaegységek voltak, de a kellemes külsö idöjárás miatt nem voltak üzemben. Szoval nem tudok semmi konktrétumot mondani. Nem szabad azt sem figyelmen kivül hagyni, hogy a vonatok többsége jol ki van használva azaz sok az utas és az utascsere is nagy, igy az emberek jelentösen befolyásolják ( extrémebb idöjárási periodusokban) a belsö hömérsékletet. Ezért érdemes az idöpontot is kiválasztani az utazásra. |
(#71222) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2025 |
|
Ki tudja mikor szüntek meg a vasutas órák? Volt idö amikor a szolgálat azzal kezdödött, hogy a szolgálatba lépö vasutas összehangolta a szolgálati oráját - rendszerint zsebora, a vasut hivatalos faliorájával. |
(#71223) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71217)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2025 |
|
Ha komolyabban érdekel a vasutmodellezés is akkor itt van egy idöpont. Augusztus 8-10 között hatalmas modellvasut show lesz Tokioban.
A 24. Modellvasut szimpozium.
Ha valoban készülsz jelentkezz privátban. |
(#71224) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71223)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2025 |
|
Idén nem lesz japán, az jövőre van tervben. Ha összejön akkor egy USA roundtrip lesz vonattal valamikor tavasszal |
(#71225) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71224)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2025 |
|
Na az USA körutazáshoz vonattal nekem nincs türelmem. A méregdrága jegyekhez a sokorás késések gyakorlatilag sima idörablás. Kétszer probáltam, egyszer San Antonioban maradtam állva egyszer meg Renoban. 2 éve fele annyiért autoval 5x annyit láttam ( vonatokat is ) mint vonattal. |
|
|
2025. Feb, 05. Sze 7:55:48 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|